En ole kirjoittanut herra ties milloin tänne blogiin. En ole käynyt katsomassa edellisen postaukseni päivämäärää, joten en todellakaan muista millon olen viimeksi tänne kirjoittanut.

Missäs se minun aikani onkaan tänä kesänä vierähtänyt? Ei ainakaan lenkkeilemällä ympäri kyliä, puutarhaa hoitamassa tai muuten vain viilettämässä vähän siellä sun täällä. Minun aikani on tuhraantunut aika hyvin neljän seinän sisällä suurimmaksi osaksi.

Olen ollut masentunut. Uskonut olevani täysin turha ihminen ja väheksynyt omia tekemisiäni. Väsynyt tähän kuumuuteen, juu en vieläkään tule toimeen helteiden kanssa, aiheuttavat päänsärkyä.

Sitten olen opiskellut. Tehnyt tehtäviä niin paljon kuin vaan olen jaksanut niihinkeskittyä ja, yllätys yllätys, olen jopa saanut nyt valmiiksi useamman tehtävän. Muutama tunti sitten lähetin opiskelunvalvojalleni sähköpostilla yhden tehtävän. Sen keväisen harjoittelun oppimispäiväkirjan ja kasvunkansion. Eräälle toiselle opettajalle lähetin eilen raamatuntutkimistehtävän ja pikkuhiljaa luen yhtä kirjaa kirjareferaattia varten. Tosin luulen, että teen sitä referaattia ennen vielä erään toisen tehtävän lapsen kasvusta ja kehityksestä.

Laskeskelin tuossa muuten, että olen tehnyt tämän kesän aikana noin kolmen opintoviikon verran nuita tehtäviä. Aika hyvin, vaikka itse sanonkin. Sain vielä viime viikolla palautetta niistä vasun tehtävästä ja leikki lapsuudessa- korvaustehtävästä. Ne hyväksyttiin! Ou jee!! Nyt on sitten varhaiskasvatuksen kokonaisuuskin hyväksytty. *erittäin tyytyväinen ja leveä wirn*

Huomenna pitäisi lähteä kyselemään syksyn työharjoittelupaikkoja, seurakunnalle ja päiväkotiin. Ja minua niin jännittää..

Mutta se siitä opiskelusta tällä kertaa.. Mitäs muuta kuulumista tässä on? Seafitghiin olen edelleen hörhöllään ja pelaan sitä aktiivisesti. Lapsilla alkaa koulu ja eskari ylihuomenna. Ovat ehkä hiukkasen jännittyneitä, sen voi kuulla heidän tavastaan panna kaikessa vastaan ja siinä, kuinka he ottavat yhteen ihan pienistäkin asioista. Toisaalta tuo rajojen etsintä ja riidat kuuluvat kasvamiseen.

Isännyskin pääsi kouluun ja hällä koulunpenkin kulutus alkaa ensi kuussa, ellei tuo sitten saa oppisopimuspaikkaa itelleen hommattua. Oi voi, se paikka olisikin tarpeen, sillä raha olisi kovin tervetullutta tähän taloon (eikö kaikille olisi?). Jos isännys joutuu kelan opintotuelle, jää meille kaikkien pakollisten menojen jälkeen peräti 81 euroa/ viikko ruokaan ja perushygieniaan sun muihin päivittäisjuttuihin. Se on aika vähän 4 henkeä kohti. No aika näyttää ja johdatus tuo yleensä aina jotain..

Mutta nyt tämä akka lähtee kaiketi tuonne lämmitetyn ja vastapestyn saunan puolelle. Ekaa kertaa sitten parin viikon. On ollut liian kuumaa saunomiseen. Mut nyt käyn kyllä kun pesinkin sen ihan vartavasten..

Piti vielä sanomani kaikille lukijoille terkkuja ja päivittelen kunhan ehin. Moi