Kun on kuuma! Juu, tiedän, ei sais valittaa, mutta kun. Tämä lämpö ei oikein sovi mulle. Tai paremminkin mun päälle. Olin jo eilisen päivän kipee, migreeni yritteli päälle koko päivän ja illalla sit jouduin luovuttaan ja meneen nukkuun jo seitsemältä.  Arvatkaas kuka heräsi sitten yöllä puol yhden aikaan. En minä ainakaan! Miten niin?Puoli neljään sitten istuin koneella ja pelasin iltasanomien pelikoneessa Mahjogn connektia ja muita kamalan kehittäviä pelejä, notta joskus se nukkumatti olisi huomannut minun heränneen. Ei auttanut, ei. Silmätkin oli isot kuin huuhkajalla, kukkuuta en kuitenkaan enää huhuillut. Olisivat nukkujat voineet tykätä hieman huonoa. Tosin tiedän minä senkin, ettei huuhkaja kuku joten senkin takia pidin mölyt mahassa.

Ai että mun ois  silloin yöllä tehny mieli alkaa siivoomaan, olihan ilma mitä parhain eikä ollu kuumakaan. Tosin olisi sekin aiheuttanut sellaisen ryöpyn vastalauseita, jopa äänekkäitä sellaisia. On se hitsiläinen kun vuorokauden aika on silloin väärä kun minua niin siivotuttais.Toinen mitä mieleni teki tehdä. Olisin voinut heittää kuteet niskaan ja lähteä metsästämään tyhjiä pulloja ja tölkkejä. Rahaahan niistäkin saa ja siistiytyypä luontokin samalla. Ja hei! Ei se niin kamalaa ole, eikä sotkuista, vaan tosi hyödyllistä. Ainakin omaa rahatilannetta aatellen. Olemmepa kuulleet muutamasta ihmisestä tällä kylällä, jotka ovat kaikki kodinkoneensa ostaneet pullorahoilla.Että kyllä sillä tienaa, jos ahkerana on.

Tänään olis käynti tuolla mun vanhempien luona ja ensi viikolla olisi sitten kaikkea pientä tekemistä. Ai niin! Ilmoitin muuten meidän muksut jalkapallokouluun! Poika oli innoissaan, mutta tyttö ei oikein syttynyt ajatukselle. Kuitenkin kun siltä kyselin perjantaina et haluaisiko tuo osallistua, niin silloin oli kyllä menossa. Maanantaina se alkaa. Siis jalkkiskoulu ja kestää viis päivää. Ei mahoton, pari tuntia aamupäivästä ja siellä on myös molempien kavereita. Ei varmasti olisi tullut ilmoitettua, jollei sitä olisi järjestetty kunnan puolelta, lastenviranomaistaholta. Ei tartte pelästyä, ei me mitään kauhuja olla. Meillä muksut vaan ei pahemmin osallistu mihinkään, mikä maksaa. Ja koska tuolla virastossa katsoivat, että jotain virkistystoimintaa pitää muksuilla olla niin aloita tuli sieltä.

Vaan nyt minä painun katsomaan Ronja ryöväritytärtä lasten kanssa. Moi näin lyhyesti