Siitä onkin aikaa, kun viimeksi blogiani päivittelin.. Nyt en kuitenkaan tullut valittamaan menneisyydestä tai avautumaan mieleni kiemuroista. Ehei, tulin kertomaan viimeaikojen tapahtumista. Oi, minulla on rikas pariviikkoinen takana :)

Ensinnäkin, minulla oli synttärit tässä 15 päivä. Tuli pyöreitä täyteen! Ai mitenkö juhlin? En oikeestaan mitenkään erityisesti. Annoin itselleni lahjaksi siivotun kodin, eli siis vietin merkkipäiväni siivoten koko talon. Matot pihalle, vuodevaatteet myös, imurointi, lattian pesu, kaikki sisälle ja järjestykseen.. Avot, vaihdoin vielä hiukan järjestystä keittiössä ja olohuoneessa toimivammaksi. On se kumma, kuinka se aloittaminen on vaikeaa, vaikka sitten itse siivoominen ei iso homma ollutkaan.

Viikonlopun olimme minun vanhemmillani. He nyt olivatkin sitten järjestäneet leivoksia ja muistivat minua muutenkin. Antoivat aivan ihanan lahjankin! Mahdollisuuden päästä lillumaan ja kellumaan kylpylään päiväksi! Ah, mikä ihanuus! Kummikin muisti! Ja moni ystävä, ja veli! Sekä tietenkin oma rakas! Hänkin oli ostanut minulle lahjan, ihana ihminen *hellä huokaus*. Häneltä minä sain aivan ihania kynttilöitä ja todella kauniita lasialusia kynttilöille. Taisi muistaa, etten oikein voi kukkia vastaanottaa kun nenä ei niistä tykkää, ja että arvostan kynttilöitä todella paljon ja minullahan on paha tapa ryhtyä tuikkujen suurkuluttajaksi iltojen pimetessä.. Mutta siitä toiste.

Minä sitten kävin viime tiistaina siellä lillumassa ja kellumassa ja kuulkaas ai että olikin ihanaa! Minä uin ihan sydämmeni kyllyydestä sen pari tuntia ja vietin saunassakin varmasti tunnin toista. Kyllä sen jälkeen olikin ihana vain istuskella kanttiinissa tunnin verta ja hörppiä kahvia sekä nauttia jäätelöannosta. Ei ollut kiire minnekkään. Ja sieltä kun pääsin, vietin aikaa hieman tuolla kauppoja kierrellen. En varmaan ole itseäni näin hemmotellut aikoihin.

Keskiviikkona tein viimein keittiöön ne verhotkin, joiden tekoa olen niin kauan venyttänyt. Kauniit tuli, ja nyt mieltäni kutisee tehdä jo uudet seuraaviin ikkunoihin. Pitää vain ensin löytää kirpparilta sopivaa verhokangasta tarpeeksi suuri pala.. Äidillekkin olisi mukava tehdä uudet verhot ikkunoihin. Hän kun kaipaisi myös vaihtelua.

Eilisen päivän minä venyin ja vanuin suurimmaksi osaksi. Olo oli kuin jyrän alle jääneellä. Sitä se teettää kun menee maistamaankaan viiniä edellisenä iltana. En minä kyllä montaa tippaa sitä viiniä ottanut. Tuskin edes puolta desiä sain illan mittaan meneen kurkusta alas. Kuitenkin olo oli ihan tarpeeksi kaamea koko torstai päivän.

Illalla olin jo paremmassa hapessa ja sainkin sitten pestyä olkkarin maton sekä kolme pikkumattoa, muutaman kukkaruukun, pesuhuoneen ja saunan lattiat. Olkoonkin että oli pyhä, tein ne silti kun oli sellainen olo että halusi saunata ja ne kaikki matot ja tavarat olivat varastoituna tuohon pesuhuoneeseen odottamaan pesijäänsä. Tai matot eivät oikeastaan, kukkaruukut kyllä.

Nyt pitäisi sitten tästä eteenpäin alkaa keskittyyn noihin etätehtävien purkuun paremmin. Olisi korkea aika saada aikaiseksi jotain muutakin kuin kotihommia. Oikein harmittaa tämä lusmuilu, mutta jospas ottaisi itseään niskasta kiinni ja aloittaisi hommat. Opiskelu odottaa, joten heippa taas kaikille joksikin aikaa ja viettäkää mukavaa aikaa läheistenne kanssa.

Moi!